Grande attesa per il ritorno dei ragazzi d'entroterra nella trasmissione del venerdì di Primocanale. Appuntamento come ogni settimana alle 21 con Liguria Ancheu, il format dedicato ai dialetti liguri. Protagonisti della serata saranno molti giovanissimi dell'entroterra. Temi della puntata: il territorio valligiano, le passioni dei piccoli e la loro simpatia. Tutto con la supervisione del professor Franco Bampi, ospite fisso e presidente dell'associazione A Compagna.
Per il pubblico c'è la possibilità di intervenire da casa attraverso il numero verde 800640771.
A metà serata, lo spazio dedicato al tg in genovese con le notizie più importanti della settimana confezionate da Fabio Canessa. A seguire una sintesi con relativa traduzione:
PAITA INDAGÂ PE L’ALUVION 2014, MA A L’ARESTA CANDIDÂ
A candidâ do Pd a-a prescidensa da Region, a Raffaella Paita, a l’é indagâ da-a Procua de Zena inte l’investigaçion in sce l’aluvion de l’otobre pasou. Doe cöse ghe contesta i magistrati: l’alerta no dæta, con tutto che e previxoin de l’Arpal fisan ciæe, e o mancou intervento quande s’acapiva che o Bezagno o l’ea li pe sciortî feua. Indagou con lê anche a diretoa regionale da Proteçion Çivile Gabriella Minervini. Sorpreiza e corpia a Paita: inte ‘n comunicou a l’à aregordou che a gestion de alerte a no l’é competensa di asesoî, ma di tecnichi. Nisciunn-a retiâ, o partio o ghe conferma o sostêgno ascì dòppo l’avizo de garançia. Mâpró do cardinâ Bagnasco, ch’o dixe: “Chi sa comme mai çerte investigaçioin vegnan feua de sti momenti”. Ma o Di Lecce, cappo da Procua, o l’asegua che i tempi son quelli previsti da-o processo. “Giudicâ l’é façile, aministrâ no-e”, coscì o Marco Döia, scindico de Zena. “No m’intrometto into travaggio da magistratua – comenta o Cofferati – ma a zonta a g’ha de responsabilitæ politiche”. Da mæxima o candidou do çentrodrita Giovanni Toti: “Son garantista e l’aresto, i eroî son de natua politica”. Ghe va zu duo l’Alice Salvatore di 5 Stelle: “O seu slogan ‘La Liguria va veloce’? Sci, perché a l’ha da scapâ da-e Procue”.
RENZI A ZENA PE-O BEZAGNO: “OUA 400 MIOIN PE-A SEGUESSA”
O Matteo Renzi, prescidente do Conseggio, matesdì pasou in vixita a Zena pe l’incomenso di neuvi travaggi in sciô Bezagno e in sciô Feuxan. “Emmo desligou 400 mioin pe-a seguessa de Zena, oua no se peu dâ a corpa a-a farta de dinæ – o l’à dito a l’avertua do segondo ciantê in sciâ covertua da Foxe. Sciben ch’o l’aiva promisso de taxei in scê eleçioin, o s’é lasciou anâ: “Chì an fæto ‘na lista a scinistra pe fâ goâgnâ a drita. Vegniö a fâ campagna pe-a Paita”. Inta seiann-a o l’é stæto intervistou inti studdi de Primocanale da-o diretô Luigi Leone. Tra-i impegni do Renzi, e infrastrutue feroviaie e a riforma di pòrti: “Zena a gh’à de qualitæ uniche in Ouröpa – o l’à dito – bezeugna trovâ o cheu de fâ inte sta çitæ i loei che servan”. Polemiche da-o Toti, Forza Italia, ch’o-o critica: “O l’é vegnuo a Zena inte ‘na bella giornâ de primmaveia, ma nisciun l’à visto dòppo l’aluvion che a zonta ‘rossa’ da Liguria a no l’à saciuo schivâ”. Ancon ciu sccetta a Salvatore di 5 Stelle: “Ch’o se vergheugne de vegnî a çelebrâ i retardi. O scormatô do Feuxan, partio a ‘n meize da-e eleçioin, o saiâ coscì longo da finî ch’o no serviâ a prevegnî e pròscime emergense”.
“INTRIÆ TORNA A-A DIAZ”, POLISCIÒTTO DE ROMMA SOSPEIZO
“Mi quella neutte ea a-a Diaz. Gh’intriæ torna mille e mille vòtte”. Unna fraze ch’a l’à misso sciu do gran ramadan, comparia in sce Facebook a doî giorni da-a sentensa da Corte Ouropea ch’a l’à condanou e tortue in scî manifestanti pe-o G8 do 2001 a Zena. L’outô o l’é o Fabio Tortosa, polisciòtto de Romma e scindicalista do Consap, sospeizo da-o servixo pe decixon do cappo da poliscîa Alessandro Pansa. Inti giorni pasæ o s’ea difeizo: “Mi n’ò fæto do mâ a nisciun, no gh’ò de corpe pe quello ch’o l’é avegnuo. Niatri do VII nucleo no semmo manco mai stæti indagæ”. Levou da l’incarego o cappo do reparto Mobile de Caggiai ascì, l’Antonio Adornato, ch’o l’aiva sciacou “me piaxe” a-o scrito do compagno de travaggio.
MAIO E MOGÊ IN MÖTO MÒRTI INVESTII IN CORSO GASTADI
Mòrte in corso Gastadi a Zena lunesdì pasou, donde ‘na cobia d’ançien a l’é stæta investîa in sciâ seu möto da ‘na machina ch’a fava marcia inderê. I doî penscionæ, de 71 e 74 anni, son mòrti into traspòrto a l’uspiâ. Segondo e riconstruçioin, a dònna a-a goidda da machina, 35 anni, negativa a dröghe e alcòlichi, a l’aiva visto un parchezzo veuo da l’atra parte da stradda. Comm’a s’é acòrta da möto ch’a l’arivava, pe l’invexendo a l’à sciacou o gazzo in cangio do fren e a l’à pigiou in pin i doî scoteristi. Oua a l’é indagâ pe asascinio corpozo.
MOIN DE TRIEUA, GOÆRA DE CAMPANN-E TRA SCINDICO E PRÆVE
“Ò se treuva a mainea de fale sunâ ciu cianin, ò te sospendo e campann-e pe tutta a neutte”. A l’é ‘na strania goæra quella tra o pareco e o scindico de Moin de Trieua, in scî monti d’Impeia. Di abitanti aivan mogognou contra e campann-e da gexa che fan tròppo sciato e l’Arpal a l’à fæto ‘na boletta. Ma o præve o repicca: “Se o scindico o veu emette l’ordinansa s’arangjemo, ma aloa de stæ ciamiö mi l’Arpal quande e manifestaçioin into paize anian de de la da-i limiti consentii”.
PAITA INDAGATA PER L’ALLUVIONE 2014, MA RESTA CANDIDATA
La candidata Pd alla presidenza della Regione, Raffaella Paita, è indagata dalla Procura di Genova nell’indagine sull’alluvione dello scorso ottobre. Due sono le contestazioni dei magistrati: l’omessa allerta, nonostante le previsioni dell’Arpal fossero chiare, e il mancato intervento quando si capiva che il Bisagno era sul punto di esondare. Indagata con lei anche la direttrice regionale della Protezione Civile Gabriella Minervini. Sorpresa e colpita la Paita: in un comunicato ha precisato che la gestione delle allerte non è competenza degli assessori, ma dei tecnici. Nessuna ritirata, il partito le conferma il sostegno anche dopo l’avviso di garanzia. Dispiacere del cardinale Bagnasco, che dice: “Chissà come mai certe indagini vengono fuori in queste ore”. Ma Di Lecce, procuratore capo, assicura che i tempi sono quelli previsti dal processo. “Giudicare è facile, amministrare no”, così Marco Doria, sindaco di Genova. “Non m’intrometto nel lavoro della magistratura – commenta Cofferati – ma la giunta ha responsabilità politiche”. Dello stesso avviso il candidato del centrodestra Giovanni Toti: “Sono garantista e lo rimango, gli errori sono di natura politica”. Ci va giù pesante l’Alice Salvatore del M5S: “Il suo slogan ‘La Ligura va veloce’? Sì, perché deve scappare dalle Procure”.
RENZI A GENOVA PER IL BISAGNO: “ORA 400 MILIONI PER LA SICUREZZA”
Il premier Matteo Renzi martedì scorso in visita a Genova per l’inizio dei nuovi lavori su Bisagno e Fereggiano. “Abbiamo sbloccato 400 milioni per la sicurezza di Genova, ora non si può incolpare la carenza di risorse – ha detto all’apertura del secondo cantiere sulla copertura della Foce. Nonostante avesse promesso il silenzio sulle elezioni, si è lasciato andare: “Qui hanno fatto una lista a sinistra per far vincere la destra. Verrò a far campagna per Paita”. In serata è stato intervistato negli studi di Primocanale dal direttore Luigi Leone. Tra gli impegni di Renzi, le infrastrutture ferroviarie e la riforma dei porti: “Genova ha qualità uniche in Europa – ha detto – bisogna trovare il coraggio di fare in questa città i lavori che servono”. Polemiche da Toti, Forza Italia, che lo critica. “È venuto a Genova in una bella giornata di primavera, ma nessuno lo ha visto dopo l’alluvione che la giunta ‘rossa’ della Liguria non ha saputo evitare”. Ancora più diretta la Salvatore del M5S: “Si vergogni di venire a celebrare i ritardi. Lo scolmatore del Fereggiano, partito a un mese dalle elezioni, sarà così lungo da completare che non servirà a prevenire le prossime emergenze.
“ENTREREI ANCORA ALLA DIAZ”, POLIZIOTTO DI ROMA SOSPESO
“Io quella notte ero alla Diaz. Ci rientrerei mille e mille volte”. Una frase che ha scatenato un gran putiferio, comparsa su Facebook a due giorni dalla sentenza della Corte Europa che ha condannato le torture sui manifestanti per il G8 del 2001 a Genova. L’autore è Fabio Tortosa, poliziotti di Roma e sindacalista Consap, sospeso dal servizio su decisione del capo della polizia Alessandro Pansa. Nei giorni precedenti si era difeso: “Io non ho fatto del male a nessuno, non ho colpe per ciò che è successo. Noi del VII nucleo non siamo nemmeno mai stati indagati”. Sollevato dall’incarico anche il capo del reparto Mobile di Cagliari, Antonio Adornato, che aveva messo “mi piace” al post del collega.
MARITO E MOGLIE IN MOTO MORTI TRAVOLTI IN CORSO GASTALDI
Morte in corso Gastaldi a Genova lunedì scorso, dove una coppia di anziani è stata travolta sulla propria moto da una macchina in retromarcia. I due pensionati, 71 e 74 anni, sono morti nel trasporto all’ospedale. Secondo le ricostruzioni, la donna alla guida dell’auto, 35 anni, negativa a droghe e alcol, aveva visto un parcheggio libero dall’altro lato della strada. Appena si è accorta della moto in arrivo, nella confusione ha premuto l’acceleratore anziché il freno e ha preso in pieno i due scooteristi. Ora è indagata per omicidio colposo.
MOLINI DI TRIORA, GUERRA DELLE CAMPANE TRA SINDACO E PRETE
“O si trova il modo di farle suonare più piano, o ti sospendo le campane per tutta la notte”. È una strana guerra quella tra il parroco e il sindaco di Molini di Triora, sulle alture di Imperia. Alcuni abitanti si erano lamentati delle campane della chiesa troppo rumorose e l’Arpal aveva comminato una multa. Ma il prete risponde: “Se il sindaco vuole emettere l’ordinanza ci adegueremo, ma allora in estate chiamerò io l’Arpal quando le manifestazioni in paese supereranno i limiti consentiti”.
cultura
Stasera Liguria Ancheu con il dialetto dei ragazzi d'entroterra
10 minuti e 31 secondi di lettura
TOP VIDEO
Mercoledì 13 Novembre 2024
People - Quarant'anni di Gigi Ghirotti al fianco di chi soffre
Mercoledì 13 Novembre 2024
Libri e idee - Una Liguria storica e polisensoriale
Mercoledì 13 Novembre 2024
Continua il freddo in Liguria, le previsioni di 3Bmeteo
Martedì 12 Novembre 2024
Il genovese a Hong Kong: "Mattarella interessato agli incontri e ai rapporti tra i due paesi"
Martedì 12 Novembre 2024
Premio Rapallo Bper 2024 - Lo speciale
Ultime notizie
- Nuova giunta di Bucci: "Lunedì l'annuncio". Un assessore della Lega per Savona
- Avvocata incinta al nono mese: "Negato rinvio udienza, un diritto"
- Moody, accordo proprietà-sindacati: trasferimenti rinviati a gennaio
- Riunione Pd in Regione, Orlando detta la linea (e potrebbe restare)
- Nuova giunta, iniziato vertice in Regione per provare a chiudere
- Auto e moto abbandonati: continua la rimozione dei relitti
IL COMMENTO
Come si controllano le acque superficiali in Liguria
Che tristezza la politica che non vuole la sanità