Sucche, strie, mostri, fantaximi, costummi. Fòscia gh'à raxon chi dixe che Halloween o l'é unna meña de Carlevâ moderno importou da l'America. Tanto che a Gexa Catòlica a l'à ciù vòtte misso in guardia da unna festa ch'a saiæ "pagaña" e "ligâ a-o diao".
Ma çerti uxi moderni gh'an de reixe antighe, anche da-e nòstre bande. Pe-i giorni di Santi e di Mòrti, da çent'anni e passa in sà se metteiva de sucche veue inluminæ feua da-i barcoin. Gh'ea za chi se vestiva da fantaxima pe anâ in gio à mette poia a-e gente. Ancon ciù antiga in Liguria a tradiçion di offiçieu, di lummin à forma de libbretto che i figgeu açendeivan pe-i mòrti. Ma sorviatutto gh'ea e menadde, un trick or treat nostrâ donde i gardetti anavan pe-i paixi à recheugge o "ben di mòrti": castagne, bacilli e fighe secche, che dapeu se mangiavan co-a famiggia.
Pe-a neutte de Halloween a Liguria a l'öfre tante occaxoin pe demoâse. À Zena o ghost tour pe-i carroggi a-a descoverta de stöie misteiose inta çittæ vegia. À Trieua se reneuva a Festa de Strie, co-i foei e a magia de erbe. Da Ponente à Levante appontamenti in maschera pe grendi e piccin inta neutte ciù festosa de l'anno.
VERSIONE ITALIANA
Zucche, streghe, mostri, fantasmi, costumi. Forse ha ragione chi dice che Halloween è una sorta di Carnevale moderno importato dall'America. Tanto che la Chiesa Cattolica ha più volte messo in guardia da una festa che sarebbe "pagana" e "legata al demonio".
Ma alcuni usi moderni hanno radici antiche, anche dalle nostre parti. Per Ognissanti e la Commemorazione dei Defunti, già da oltre un secolo fa si mettevano zucche vuote illuminate fuori dalle finistre. C'era già chi si travestiva da fantasma per andare in giro a spaventare la gente. Ancora più antica in Liguria la tradizione degli offiçieu, lumini a forma di libretto che i ragazzi accendevano per i defunti. Ma soprattutto c'erano le menadde, un trick or treat nostrano in cui i ragazzini andavano per i paesi a raccogliere il "ben di mòrti": castagne, fave e fichi secchi, che poi si mangiavano in famiglia.
Per la notte di Halloween la Liguria offre tante occasioni per divertirsi. A Genova il ghost tour per i vicoli alla scoperta delle storie misteriose del centro storico. A Triora si rinnova la Festa delle Streghe, con i falò e la magia delle erbe. Da Ponente a Levante appuntamenti in maschera per grandi e piccini nella notte più festosa dell'anno.
cronaca
Festa foresta ò no? E antighe tradiçioin de Halloween in Liguria
Tanti uxi moderni gh'an de reixe into passou
2 minuti e 24 secondi di lettura
TAGS
TOP VIDEO
Venerdì 22 Novembre 2024
Alle 21 con 'Breathe' Primocanale rivive la tragedia del Covid
Giovedì 21 Novembre 2024
Processo Morandi, incognita feste sulle udienze. In aula il 2 dicembre
Venerdì 22 Novembre 2024
Cultura, il sogno di Palazzo Ducale: "Biglietti gratis per le scuole"
Giovedì 21 Novembre 2024
Primocanile - Cani e gatti in redazione, gli animali di Primocanale
Ultime notizie
- Mareggiata sulle Liguria, ecco le immagini più belle
- Fermato per un controllo, è irregolare: rimpatriato
- Imperia, al via le operazioni di bonifica nell'ex area S.A.I.R.O.
- Ecco come i vigili del fuoco si preparano ad affrontare frane e incidenti in Liguria
- Iren, nuovi sportelli sempre più vicini ai clienti
- Faccia a faccia con il ladro che lo minaccia con piede di porco: "Terza volta, lascio il quartiere"
IL COMMENTO
Blazquez, basta mezze parole: è il momento di dire tutta la verità
Ddl vittime incuria, speriamo la norma non venga usata mai più