Puntata speciale, quella di Liguria Ancheu in onda stasera dalle 21 su Primocanale. La trasmissione dedicata ai dialetti salirà a Vobbietta, frazione di Isola del Cantone, comune al confine tra Liguria e Piemonte. Qui due giovanissimi contadini e allevatori di galline e conigli, grazie a un dialetto sfavillante, racconteranno la campagna. Lo faranno con la presenza del professor Franco Bampi e anticipando anche una successiva incursione nel verde di Savignone. A metà serata il tg con le notizie più importanti della settimana a cura di Fabio Canessa. A seguire un breve estratto con relativa traduzione.
PARTEÇIPÆ, PASSA A DELIBERA GRAÇIE A L'OPOXIÇION
Setemann-a de ravaxo in Comun a Zena dòppo a delibera in scê parteçipæ aprovâ da-o Conseggio a pòrte seræ. Dua a protesta di scindicati, confermou o sciòpero pe-i 14 de luggio. Ma o Döia o dixe: “No gh’ea ‘n acòrdio in sce tutti i ponti, o mæ dovei o l’é quello de dâ di adressi”. Da-a votaçion vêgne torna feua un dæto politico: a magioransa sciortia da-e eleçioin, targâ Pd e Sel, a no têgne sensa agiutti da-o de feua: pe sarvâ l’urtima delibera l’é servio trei voti de l’opoxiçion. “No metto a sequæo nisciun – comenta o scindico – a magioransa a gh’é e chi ne fa parte no son di sordatti”. Intanto, serou a partia de regionale, i 5 Stelle pontan erto: “Oua s’inandiemmo pe fâ o corpo a Zena – sciòrte a Salvatore – a-e regionale eimo o primmo partio in çitæ, avanti coscì goâgnemmo a-o primmo gio”. E a chi s’é mâvegiou pe-o sostegno deciarou a çerti ponti do programma do Toti e pe-e ciocate a-o Bruzon a risponde: “Semmo pronti a votâ di provedimenti che ne treuvan d’acòrdio, e s’un fa un discorso innovativo, no veddo perché no s’à da batte e moen”.
CAZZE 'NA MIAGIA IN SCIÂ FEROVIA, ATRI DEZAXI
Tragedia schivâ pe ‘n’ongia sabbo pasou a Lengheuia. O miagion de ‘na scheua o l’é deruou in sciâ ferovia, pe fortunn-a no gh’é de ferii. A vegnî zu tutt’asemme l’é stæto ‘na parte da palestra, o resto da strutua o pâ stabile. A linia a l’é stæta serâ de botto tra Arbenga e Arasce, scicomme in sce quella træta gh’é solo un binaio. Trenitalia a l’à institoio un servixo con di celeri, ma i asciddi son stæti belli pezanti, co-o trafego in outostradda a pezoâ a scitoaçion. Scansou o reizego de 'n neuvo caxo Andeua. In sciâ costion do redoggio feroviaio do Ponente l'é intravegnuo o senatô Rossi, ch'o l'à interogou o ministro Delrio pe savei comme se troviâ i fondi pe l'infrastrutua. "Un travaggio importantiscimo - se ghe leze - che a Liguria a l'aspeta scinn-a da dòppo a goæra".
"VEUGGIO OSPITÂ I MIGRANTI", MA A NO PEU FALO
No s'aferma l'arivo de migranti in Liguria, atri 100 vegnian riçevui inte sti giorni. Ma a dâ da discorî l'é a propietaia de 'na lucanda de Bonaseua, a-a quæ l'é stæto impedio d'ospitâ de badda 'na moæ con doî figeu. "Ò giou o mondo, en tutti òmmi comme niatri - a se sfeuga - o stato o dixe d'avei di problemi a riçeivili. Mi vorieiva daghe 'na megio vitta, ma vegnan tratæ comme di pacchi postali". A scignoa a l'é pasâ da-a Questua a-a Proteçion Çivile, da-a Prefetua a-a Caritas, ma no gh'é stæto verso, ògni ente a g'ha trovou quarche magagna. Però lê a no demòrde: "Semmo tutti figgi de migranti, a Bonaseua ascì, faiö de tutto pe poei ospitali".
STABILIMENTO ABUXIVO A SARZANN-A: "CACIÆLO ZU"
A Marinella de Sarzann-a i cantonê e a Capitaneria de Pòrto se son prezentæ a-i bagni Maestrale e Grecale e an comandou de caciâ zu tutto. A stöia a l'incomensa ciu de 20 anni fa, quande a strutua a l'ea stæta stramuâ ciu inderê apreuvo a l'eroxon da riva. Da aloa l'é comensou a conteiza co-un privou e 'na fia d'alargamenti no permissi, abuxi, deroghe e concescioin. Oua o Comun o gh'à refuou l'outorizaçion, decixon confermâ da-o Tar e da-o Conseggio de Stato: o stabilimento o va levou da mezo. O bacan Antonio Aliboni, pasou portê do Livorno e do Brescia, o s'é impontou: "No pòsso cacialo zu oua, co-e cazann-e into pin da saxon. Aspêtemmo a setembre, ò sedonca che fassan liatri".
PALIO DE SAN PÊ, GOAGNA STURLA-VERNASEUA
Domenega o palio de San Pê, a tradiçionale regatta de gossi tra-i borghi da rivea zeneize, goagno da-a ciusma de Sturla-Vernaseua. 'Na competiçion particolâ perché l'exito o no l'é determinou da l'arivo in sciâ batizze: pe otegnî a vitöia a "scimia" (ò "macacco") a se deve arampinâ in sciô castello e aciantâ a bandea primma di atri. Inta categoria di figeu goagna a Foxe, pe-a regatta de figge premiou Nervi. A incornixâ l'evento a crònaca in zeneize tegnua da-i zoeni da Compagna.
PARTECIPATE, PASSA LA DELIBERA GRAZIE ALL'OPPOSIZIONE
Settimana di caos in Comune a Genova dopo la delibera sulle partecipate approvata dal Consiglio a porte chiuse. Dura la protesta dei sindacati, confermato lo sciopero per il 14 luglio. Ma Doria dice: "Non c'era un accordo su tutti i punti, il mio dovere è quello di dare degli indirizzi". Dalla votazione emerge nuovamente un dato politico: la maggioranza uscita dalle elezioni, targata Pd e Sel, non tiene senza aiuti esterni: per salvare l'ultima delibera sono serviti tre voti dell'opposizione. "Non do ultimatum a nessuno - commenta il sindaco - la maggioranza c'è e chi ne fa parte non sono soldati". Intanto, chiusa la partita delle regionali, i 5 Stelle puntano in alto: "Ora ci prepariamo per fare il botto a Genova - esordisce la Salvatore - alle regionali eravamo il primo partito in città, di questo passo vinceremo al primo turno". E a chi si è stupito per il sostegno dichiarato a certi punti del programma di Toti e per gli applausi a Bruzzone risponde: "Siamo pronti a votare provvedimenti che ci trovano d'accordo, e se uno fa un discorso innovativo, non vedo perché non si deve battere le mani"
CADE MURAGLIONE SULLA FERROVIA, ALTRI DISAGI
Tragedia sfiorata sabato scorso a Laigueglia. Il muraglione di una scuola è crollato sulla ferrovia, per fortuna non ci sono feriti. A cedere all'improvviso è stata una parte della palestra, il resto della struttura sembra stabile. La linea è stata subito chiusa tra Albenga e Alassio, poiché su quella tratta c'è un solo binario. Trenitalia ha istituito un servizio con autobus, ma i disagi sono stati molto pesanti, col traffico in autostrada a peggiorare la situazione. Scongiurato il rischio di un nuovo caso Andora. Sulla questione del raddoppio ferroviario del Ponente è intervenuto il senatore Rossi, che ha interrogato il ministro Delrio per sapere come si troveranno i fondi per l'infrastruttura. "Un'opera fondamentale - si legge - che la Liguria aspetta sin dal dopoguerra".
"VOGLIO OSPITARE I MIGRANTI", MA NON PUO' FARLO
Non si ferma l'arrivo di migranti in Liguria, altri 100 verranno accolti in questi giorni. Ma a far discutere è la proprietaria di un albergo di Bonassola, alla quale è stato impedito di ospitare gratis una madre con due figli. "Ho girato per il mondo, sono tutti uomini come noi - si sfoga - lo stato dice di aver problemi ad accoglierli. Io vorrei dar loro una vita migliore, ma vengono trattati come pacchi postali". La signora è passata dalla Questura alla Protezione Civile, dalla Prefettura alla Caritas, ma nulla da fare, ogni ente ha trovato qualche impedimento. Lei però non demorde: "Siamo tutti figli di migranti, anche a Bonassola, farò di tutto per poterli ospitare".
STABILIMENTO ABUSIVO A SARZANA: "DEMOLITELO"
A Marinella di Sarzana i vigili e la Capitaneria di Porto si sono presentati ai bagni Maestrale e Grecale e hanno ordinato di demolire tutto. La storia inizia più di 20 anni fa, quando la struttura era stata spostata più indietro per via dell'erosione della costa. Da allora è cominciata la contesa con un privato e una serie di espansioni non permesse, abusi, deroghe e concessioni. Ora il Comune ha rifiutato l'autorizzazione, decisione confermata da Tar e Consiglio di Stato: lo stabilimento va eliminato. Il proprietario Antonio Aliboni, ex portiere di Livorno e Brescia, ha puntato i piedi: "Non posso demolirlo ora, coi clienti nel pieno della stagione. Aspettiamo a settembre, altrimenti facciano loro".
PALIO DI SAN PIETRO, VINCE STURLA-VERNASSOLA
Domenica il Palio di San Pietro, la tradizionale regata di gozzi tra i borghi della riviera genovese, vinto dall'equipaggio di Sturla-Vernazzola. Una competizione particolare perché l'esito non è determinato dall'arrivo sulla battigia: per ottenere la vittoria la "scimmia" o "macacco" (mozzo d'arrampicata) deve salire sul castello e piantare la bandierina prima degli altri. Nella categoria juniores vince la Foce, per la regata femminile premiata Nervi. A incorniciare l'evento la cronaca in genovese tenuta dai giovani de A Compagna
cultura
Stasera Liguria Ancheu a Vobbietta con gli agricoltori del domani
Alle 21 su Primocanale
8 minuti e 30 secondi di lettura
TAGS
TOP VIDEO
Venerdì 22 Novembre 2024
Con 'Breathe' alle 21 Primocanale rivive la tragedia del Covid
Giovedì 21 Novembre 2024
Processo Morandi, incognita feste sulle udienze. In aula il 2 dicembre
Venerdì 22 Novembre 2024
Cultura, il sogno di Palazzo Ducale: "Biglietti gratis per le scuole"
Giovedì 21 Novembre 2024
Primocanile - Cani e gatti in redazione, gli animali di Primocanale
Ultime notizie
- Nada Cella, a dicembre si decidono gli elementi di prova per il processo
- Imperia, spettacolare incidente sul Lungomare Vespucci
- Grand Prix di ginnastica, sabato al Palasport di Genova il grande evento
- Imperia, in Prefettura l'incontro con il Garante per la tutela delle vittime di reato
- Sampdoria, a Palermo la maglia contro la violenza sulle donne
- I chiavaresi sulla svolta del cold case di Nada Cella: "Qui tanti hanno taciuto"
IL COMMENTO
Blazquez, basta mezze parole: è il momento di dire tutta la verità
Ddl vittime incuria, speriamo la norma non venga usata mai più